tirsdag 20. juli 2010

Makrell i tomat? Not so much.

DSC02719

I fare for å gå tomt av interessante blogginnlegg, tar jeg meg friheten til å blogge om et pålegg jeg har lengtet etter. I Norge så var Stabburets Makrell i tomat og et glass melk obligatorisk. Noe som jeg har lengtet etter, men en dag på dagligvaren såg jeg en boks som stod: “Sardiner i tomat” på. Det har vi i Norge og men jeg tror jeg aldri har smakt det der. Jeg puttet den i handlekurven, det var da verdt å prøve! Med en veldig lite brukervennlig boksåpner MED IQ-sperre tok det veeeldig lang tid å få den forbanna boksa opp.

DSC02724

Etter 30 min med såre hender og mye banning var den nesten halvveis oppe og jeg kunne se fisken. Fisken var med skall og bein så jeg måtte pirke og styre litt før den kom på brødskiva.

 

DSC02725

Til slutt tok jeg en “dæsh” med Mills kaviar oppå og så var den spiseklar.

I all begeistring var det faktisk veldig godt og det nærmeste man kan komme Makrell i tomat her i Brasil. Hadde jeg hatt en god majones, fisken vært renset og boksen enklere å åpne hadde det verdt perfekt:P Det ser kanskje ikke så delikat ut men.. Bon appetite! :)

 

DSC02727

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar